2/4 Tettes händelser; gånger 3

Ibland råkar jag verkligen ut för några av de konstigaste saker. Sådant som bara händer mig. Eller det känns som det i alla fall... Läs och begrunda, har något liknande hänt er på sista tiden?


Slog till en elev:

Ja det låter väl riktigt illa va? Det är så att det finns en kille på Eneby skolan som alltid sitter nere vid ICA affären i centrum. Hans största intresse verkar vara att skrika mindre vackra ord efter alla människor. Hur som helst hade jag vart och handlat lite mat. Tror att det var i måndags? Kan också ha vart i söndags. Jag är inte säker. Hur som helst jag skulle gå hem och bar kassen i vänsterhanden. Vill inte bära i höger eftersom jag alltid får så ont i den axeln vet inte varför men det spelar ju egentligen ingen roll och förtär inte historien så... Jag ser en kille som kommer åkande på en skateboard men som är ganska långt bort så jag tittar väl inte närmare utan struntar helt enkelt i det. När då skateboard åkaren är ca 5 cm från mig skriker han rakt framför mitt ansikte, antagligen i ett försök att skrämmas, vilket leder till att jag, på ren reflex, höjer min högerhand otroligt snabbt och klipper till killen med det allra hårdaste slag jag kan. Han flyger av skateboarden och landar ganska hårt och osmidigt på asfalten och får dessutom näsblod. Själv kan jag lova att jag gick riktigt fort därifrån. Har dock inte hört honom skrika fula saker sen dess.


Bortgjort vid cykelpumpen:

Min cykel har stått i resecentrum i ca 2 veckors tid men nu har jag hämtat hem den igen. Hur som helst, detta hände nog igår, tisdag tror jag, fast är inte säker. Det är otroligt dåligt med luft i mina däck så jag tar upp cykeln till pumpen som finns mellan Spiralen ett och spiralen 2, där glaskupan är ni vet. Så står jag där vid pumpen och gör verkligen bort mig totalt!!! Jag kan för allt i världen inte lista ut hur den funkar men det mest komiska i situationen är egentligen att samma gäng (inklusive killen som jag drog till) från Eneby är uppe vid den pumpen just då. Herregud säger jag bara! Hur som helst var det inte bara jag som är löjligt oteknisk utan det visade sig att pumpen var trasig.


Idioter finns det gått om:

Idag när jag skulle gå till jobbet gick det en man med 2 kryckor framför mig tillsammans med vad jag kan anta var hans fru och en vän till dem. De var väl ungefär i 40-50-års åldern. På muren bredvid oss satt det en man kanske 30 år gammal och antagligen inte från Sverige från början. Han satt och skrev ett meddelande eller kanske spelande på hans mobil. Då säger mannen med kryckor "Ja den där har du väl snott förstås" och han säger det med riktigt hög röst! Mannen på muren tittar upp och ser lite förvånad ut men fortsätter sen med mobilen. Kryckmannen säger något som jag tyvärr inte hör. "Utlänningen" (om det är OK att kalla honom det) tittar upp igen och säger "ursäkta men jag hörde faktiskt vad du sa" Kryckmannen svarar " Ja men om du inte tål vad jag säger så kan du ju åka tillbaka dit du kommer ifrån."

  Jag lovar, hade lust att kasta kryckorna och sparka mannen men hade tack och lov bråttom till jobbet så inget hände (med mig iaf) den gången.


Becca- Vi ses nästa helg. (och imorgon om jag kommer ihåg shortsen)

Maria- Vi ses på lördag.

Angelica- Hinner vi ses något? När är din intro dag? Ska du ta jobbet?

Fina- Jag måste ringa dig och bestämma en Taco kväll.


Kommentarer
Postat av: Angelica

hahhah *asg* vilka grejer du råkar ut för asså ;P
fast för mig krånglade också pumpen i etuna, fast det var mer som att jag stod där, skulle pumpa, tryckte till pumpen mot pipen men gjorde kasnke en för snabb rörelse för *boom* så låg min cykel på marken hahah! Använde min cykel jag fått i tunis för första gången förra helgen =P

Em.. jag har introdagar fredag-lördag... o jag tror nog inte vi hinner ses denna gången men jag är förmodligen tillbaks om 1-2 veckor, då en längre tid så håll tillgodo my friend ;P

2008-04-03 @ 10:00:05
URL: http://angelicasgnallbank.blogg.se
Postat av: S

Typiskt dig Tette, men som sagt idioter finns det gått om och jag hade nog inte kunnat vara tyst och diciplinerad (stavas?!) som du och bara gå vidare (syftar på sista händelsen) men om jag slagit ner ngn på skateboard så hade jag nog gett honom ett plåster för konstigt nog så har jag alltid plåster på mig fast jag sällan skadar mig så jag blöder... Höhöhö

2008-04-03 @ 22:24:22
URL: http://malmberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0