27/7 Otur men ett underbart dop iaf!

Alltså snacka om att ha haft otursdagen nummer ett idag!!! Fick verkligen lust att bara lägga mig ner under täcket och tjuta förut. Får verkligen tacka Leo som var så söt på barndopet att alla blev på löjligt bra humör :-D Lika bra att ta historien från början kanske?

   Nicklas och jag vaknar i Åby lite senare än vi planerat eftersom vi ska in till Norrköping och vara i Enebykyrkan klockan 12 (för Leos dop). Det blir en smula stressigt och vi väljer att INTE plocka i ordning på alla sakerna innan vi sticker utan vi tänker komma tillbaka till Åby efter dopet istället.

   Eftersom Nicklas hade mer öl i kroppen än vad jag hade så skulle ju givetvis jag köra Porsche in till stan. Nackdelen är ju att jag knappt når fram till pedalerna i den bilen eftersom den är anpassad för långa snygga människor...

   Hur som helst så börjar vi åka in till stan då jag ser att det sitter en fågel på vägen (men som alla ni med körkort vet, så brukar fåglar flytta på sig när bilen kommer) men denna fågeln måste ha varit en unge för helt plötsligt så körde jag över den! Återstående biten in till stan satt jag nästa och grät för att jag antar att jag dödat en fågel...

   Väl på parkeringen i Eneby så skulle vi stiga ur bilen och rusa vidare till dopet. Då kommer katastrof nummer 2! Det är PUNKTERING PÅ HÖGER FRAMDÄCK! Jag har haft punka på Nickes bil :-( Shit och SHIT liksom! Som om inte det skulle räcka så la jag min mobiltelefon på bildörren och så slog jag igen dörren och glömde att den låg där så senare under dopet hade jag STOR PANIK och trodde min telefon var totalt borta! Så i samma stund hade jag bort min telefon och punka på Nickes bil!

  

Vi rusade iaf vidare till dopet och det gjorde verkligen dagen! Det var SÅ UNDERBART! Leo var så söt och han skrek inte alls utan var bara underbar! Det bjöds på så mycket mat och jag bara åt och åt och åt! Allting som jag tyckte var riktigt gott fanns där :-D Presentöppningen var jättespännande och ja allting kändes verkligen jättebra! Tyvärr har jag inga bilder från dopet eftersom min telefon inte var i närheten :-( och jag hade heller inga batterier i min kamera... :-(


På vägen från dopet köpte vi punkteringssprej och tack och lov så räckte det för att laga däcket. Mer tur visade sig att jag hade när jag hittade mobiltelefonen i bilen! Den måste ha flugit in där när jag slog igen dörren - så underbart!

   Vi åkte ut till Åby och städade i ordning det sista och så bjöd mor och far på grillat. På vägen in till stan stannade vi och tittade på en riktigt vacker solnedgång! Om dagen bara hade slutat där...



Men NEJ! När vi kom hem och satte på datorn upptäckte vi att grannen satt lösenord på internet så där av bristen på uppdateringar... Jag har inte längre as bra gratis internet :-(  Vilken jäkla dag alltså!


Kommentarer
Postat av: S

Snyltar du på andras internet? sånt är det värsta som finns, skaffa eget :P

2008-08-12 @ 16:37:26
URL: http://malmberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0