10-16/11 Ihopsatta inlägg, läs och njut ^^

(det här inlägget var från början flera stycken småinlägg men, eftersom jag nu "publicerar i efterhand" så passade jag på att sätta ihop inläggen istället. Det är dock ganska kul med mig att jag fortfarande bloggar varje dag trots att jag inte har något internet och därför ingen möjlighet att publicera inläggen)


Måndag 10/11: Suck, suck, suck

Om förra veckan var händelserik kan jag lova er att den här blir riktigt trist :-S Eller jag tror det i alla fall, fast jag hoppas att det inte blir så. Egentligen är det VFU (praktik) den här veckan men inte för mig. Det blir heller inget jobbande på Vildmarkshotellet :-( Har en del saker som gäller skolan att "roa" mig med men om jag känner mig själv rätt blir det definitivt inte gjort... Eftersom jag är HELT LEDIG kommer ingenting att bli gjort :-S Jag bara vet att det är så... Bjuder på en bild hur jag troligen kommer att se ut hela veckan: (om jag ens stiger upp ur sängen?)



Tisdag 11/11: SPA tajm :-D

Kan berätta en RIKTIGT rolig sak bara. Idag bokade jag rum på Vildmarkshotellet till mig och Nicklas. Vi ska åka på en SPA-helg, det ni! Det allra bästa är att det dessutom blir riktigt billigt! Jag (och de andra hotellanställda) har fått ett erbjudande om att bo gratis på hotellet en natt (då ingår frukost) så får vi 25% på maten och hela 50% rabatt på alla SPA-behandlingar!  Dessutom ingår ju en massa fria aktiviteter uppe i parken som stavgång, yoga och guidad 2-timmars tur!

   Fast måste väl då också berätta en mindre rolig sak, jag blev faktiskt otroligt besviken men det kanske går att ordna upp på torsdag ^^. När jag ringde bokning för att "fixa" helgen (vi vill bo fredag-söndag som man får enligt erbjudandet) men hon på bokningen upplyste mig om att det inte alls gick för sig för att det var så mycket folk på hotellet. Det låter ju som en bra förklaring men enligt min chef Fransika så var hela skogsidan på 2 våningar obokade (och det är över 60 rum) så man kan ju undra vad som hände? Hur som helst tyckte Fransika att jag skulle ringa Eva "riktiga" chefen på torsdag och höra med henne vad som händer?!! Så just nu känns det lite konstigt men klart det går att fixa?!!!


Onsdag 12/11: Super Suprise!

Oj, andra veckan på rad som jag får en överraskning! Nicklas ringde, han kommer hem redan ikväll! Jag är jätte jätte glad just nu! Wohoo ^^ XD :-D

  

Torsdag 13/11: Tårar och ÄNNU MER tårar

Fy fan! Jag har aldrig gråtit så hör mycket. Nu när jag har slutat gråta skäms jag jättemycket men hela historien är så pinsamt och jag blev så otroligt ledsen och besviken. Jag är van vid att bli behandlad med respekt av människor, jag är van vid att bli i alla fall lite omtyckt. Jag är i alla fall INTE van vid att bli behandlad som EN LITEN SKIT som ingen gillar och DET tog mig RIKTIGT HÅRT!


Jag ringde först upp Eva min chef idag och hon sa att det fanns massa rum lediga och att jag borde försöka att ringa bokningen igen och kolla om vi kunde stanna till söndag istället för att åka "redan" på lördagen. Jag ringer upp och får prata med en person först som är ansvarig för just de personalerbjudanden men hon säger att just det beslutet INTE vilar hos henne utan skickar mig vidare till hennes chef istället. Så glad i hågen och riktigt hoppfull ringer jag vidare och får prata men en OTROLIGT OTREVLIG människa! Tydligen heter hon Åsa och är chef på marknadsföringsavdelningen vilket gör att det hela känns 100 ggr värre för är man chef ska man definitivt inte behandla en medarbetare på det sättet!


Samtalet är lite i den här stilen: (jag har plockat bort mellansnacket och tar bara med det som gjorde mig upprörd)

Jag: Så det finns ingenting ni kan göra för att jag ska få ett rum en natt till?

Åsa: Nej, särskilt inte när du har den där attityden då vill jag verkligen inte hjälpa dig!

Jag: (ganska chokad och förvånad!) Förlåt, vad sa du? Jag menar inte att ha en attityd nu tycker jag verkligen att ni ska be om ursäkt?

Åsa: Skrattar (det gjorde mig mer upprörd än något annat för jag trodde hon skulle ångra sig och be mig om ursäkt jag hade VERKLIGEN inte förväntat mig att bli skrattad åt)

Jag: (nu låter jag lite hårdare på rösten och har lite attityd för nu var jag ju ledsen) Så du kan inte hjälpa mig alltså? Kan jag få fråga en sak då, hur kommer det sig att en annan person på hotellet kunde boka 4 rum när jag inte ens får boka ett?

Åsa: Så nu ifrågasätter du alltså min förmåga att ta beslut? Det vill jag veta vad du har för rätt till?


Kan ni förstå om man känner sig jätteledsen och otroligt besviken efter ett sådant samtal? Jag har dessutom samtalet inspelat, så ni kan få höra om ni inte tror mig, fast kan ju inte lägga ut det här för tror jag måste ha hennes tillåtelse för det och vågar inte prata med henne just nu förens jag får en ordentlig ursäkt... Så nu tappade jag verkligen lusten att jobba vidare där men jag kan inte svika EVA och GÄNGET bara för att en person tydligen är en fullständig idiot...

Fast jag är jäkligt LEDSEN och otroligt BESVIKEN så nu ser jag inte alls fram emot att åka på SPA-helg imorgon...


Fredag 14/11: NU drar vi på SPA!

Hurra, [skämt] nu är det så att jag dödar den som ringer för Nicklas och jag ska på SPA och bara njuta och mysa och är inte intresserad av era små bekymmer, nu ska vi bara bry oss om oss själva [/skämt] Nej om jag ska sluta skoja så är jag nervös, vill verkligen inte springa på Åsa men det ska bli så härligt att få mysa med Nicklas någon annanstans än i lägenheten för en gångs skull. Får lägga ut bilderna och allt när vi kommer hem imorgon och kanske även räkningen så får vi se hur mycket en SPA helg kan kosta :-S


Spa-bilder:

(bubbelpoolen, bilden i mitten, tillbringade vi mest tid i!)

Lördag 15/11: Home again!

Ojojoj! Det var helt fantastiskt! När vi kom till hotellet fick vi direkt tillgång till rummet (egentligen ska man inte få det förens klockan 16) men vi kom in redan klockan 14. Där väntade morgonrockar och tofflor på sängarna och Nicklas blev riktigt imponerad av rummen (jag har dock sett de väldigt många gånger ^^) fast han blev också väldigt chokad när han insåg att det inte finns minibar på rummen. Vilken tur att hans bright girlfriend hade med 6 öl och 4 smirnoff ice och balkongen räcker mer än väl för att kyla ner de! Vi började med att titta lite på TV och dricka en öl/smirnoff innan vi tog på oss för att gå ner och undersöka familjespat.

   Måste väl säga att vi tillbringade större delen av kvällen i bubbelpoolen och inte särskilt mycket tid i de andra poolerna för de är helt enkelt inte lika lockande som det bubblande varma vattnet ^^ Vi gick upp och gjorde oss i ordning för middagen ca 19. Vi tog taco buffé båda två, [ironi] det gäller ju att lyxa till det ordentligt när man ändå är iväg på något så särskillt :-P [/ironi] Riktigt gott och härligt var det i alla fall.

   Idag hade vi även våra SPA behandlingar. Jag fick en 25-minuters behandling med bland annat ansiktsmassage och ansiktsmask och Nicklas (fick den sista långa tiden de hade) och tog en African relax behandling på 75 minuter! Så jag kan bara säga att det var länge sen man var SÅ LYCKLIG! Det var så ofattbart skönt att jag inte kan beskriva det i ord fast visst är det klart att jag är lite avundsjuk på Nicklas som fick en så lång och härlig behandling!

   Ja vad kan jag säga egentligen? Det var så underbart och jag rekommenderar er alla att någon gång åka på SPA även om det (i vanliga fall) är/blir väldigt dyrt. Som avslutning vill jag bara "visa upp" min räkning och en räkning för vad det skulle ha kostat om vi inte hade haft rabatterna:


Vår räkning:

Boende: 0.00

Marrakech (restaurang): 332,50

Afrikansk relax: 425,00

Övrig SPA-behandling: 212,50

Totalt: 970.00


Och här kommer en räkning för 2 andra personer med samma behandlingar som vi och samma mat och dryck:

Boende: 2200 (med havsutsikt som vi hade ^^)
Marrakech (restaurang): 420 (om de äter och dricker samma som vi!)
Afrikansk relax: 850,00
Övrig SPA-behandling: 425,00
Totalt: 3895.00

Vad säger ni om det va? Nu har Nicklas kommit på att vi ska åka och bowla så "hej så länge"


Söndag 16/11: Vilodag ^^

Måste bara säga att jag aldrig bowlat så illa som igår! Det var hemskt! Dessutom är Eurobowl hemskt så se till att INTE åka dit. Det var jättedyrt och det var jätte dålig musik och stämningen var inte alls vad man kunde hoppats på. Nej tack och lov för Vilbergen! Det var nog allt jag vill säga nu ska jag gosa med Nicklas för nästa vecka blir det en del jobb igen och chansen att han kommer tidigt hem 3:e veckan på rad är obefintlig så bäst att ta vara på "sista dagen tillsammans". Det lät lite mer dramatiskt än vad jag mena men ni förstår väl ändå ^^ :-D

Bowlingkort:
 


Kommentarer
Postat av: Phina - Leos mamma

Låter urmysigt! Hade verkligen själv viljat vara på SPA, gud så mysigt! KramiS gumms!

2008-12-08 @ 21:31:22
URL: http://mammaphina.blogg.se/
Postat av: Angelica

Hum.. intressant inlägg, hur lyckades du spela in samtalet? Låter ju nästan som du visste att hon skulle svara sådär.

Men härligt med SPA, låter som något alla skulle behöva these days! Jag fick min kick av innebandyträningen igår ;)

2008-12-11 @ 16:48:33
URL: http://angelicasgnallbank.blogg.se/
Postat av: henrik

han börjar läsa... 5sec senare... ZzzzZzzzZzzz, efter en tupplur på 3h forsätter han o läser... 5min efter... ZzzzZzzz... efter ytterligare 3h... va var det ja gjorde... börjat om o läsa från början... 5sec senare... äh ja orkar inte tamefan!!! ja lägger mig o sover itsället... (KAN INTE SOMNA!!!) ligger o tänker förbrillt på detta långa inlägg som fått honom att få mardrömar :S... men frågan kvarstår... VA FAN STOG DET I DEN :S...



(tehe... ja hade lite tråkigt XP...)

bye ;)

2008-12-14 @ 23:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0