14/12 SM-dags igen!!

Hurra! Nu är det dags för SM i rullstolsbasket igen! För Er som har missat det så är ju Norrköping Dolphins förra årets guldmedaljörer och nu blir det favorit i repris (hoppas jag på iaf) då vi ska möta Nacka, som blev förra årets silvermedaljörer!
   Dessutom är det premiär för första rullstolsbasket matchen i nya hallen! Stadium arena! Det här får ni verkligen inte missa. Kostar dessutom bara 30 spänn så det är riktigt billigt! Har ni adrig sett en rullstolsbasket match förut så vågar jg garantera att ni kommer älska det! Har inte mött någon som inte gillat det skarpt i alla fall! Måste rusa- HEJA DOLPHINS!

---

Vilken match det var! Total utklassning av Nacka! HAH XD. Brorsan petade även han in ett mål, eller som han sa sorry grabbar men jag kunde inte hålla mig ^^. Egentligen är det "inte meningen" att Erik ska göra mål eftersom han är försvarare (3:e bästa försvararen i Sverige) men han fick bollen i knät och kunde inte låta bli ^^

Två bilder från matchen:


Fråga: Har du någonsin sett en rullstolsbasket match? Varför/varför inte? Vill du se någon?

Ska för övrigt tipsa er om att sen i mars kommer finalen i SM att avgöras här i Norrköping och då hoppas vi på fullt hus. Jag återkommer så hoppas jag få se just dig Heja fram Dolphins till SM GULD!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Man gör inte mål i basket utan poäng.

Som svar på din fråga... nej jag har inte sett. Tror inte jag vill se heller av den anledningen att jag inte gillar att se på basket annars heller. Roligare att spela själv =)

2008-12-22 @ 10:40:19
URL: http://angelicasgnallbank.blogg.se/
Postat av: marie

Jo, jag har sett det och det ÄR en helt otrolig upplevelese.

Går inte att jämföra med vanlig basket. Har du inte sett så SE, upplev. Helt otroligt!! Vilka killar!! DET kan man kalla " sport"

2008-12-22 @ 19:29:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0