25/12 julklappspelet

Det blev som hans farmor och farmor ville och vi åkte ut till svärtinge vid 15-tiden för att äta god mat, spela julklappspelet och prata och ha det riktigt trevligt. Nicklas mådde inte så bra och det gjorde inte jag heller, fast vi klarade av att vara riktigt trevliga ändå ^^.

Julklappspelet är ett riktigt trevligt påhitt som är ett tärningsspel där det gäller att få 2 lika. Man har ett visst antal julklappar och 2 tärningar. Det börjar med att den som slår 2 lika får ta ett paket ur högen (inte öppna) och sen när alla paket är slut så öppnar man de paket man haft turen att få. Det är då det roligaste börjar ^^ Man ställer en äggklocka på ca 20 minuter och sen gäller det att slå två lika igen. Den som får två lika får välja ett paket och ta från någon av de andra spelarna...  Har man tur slutar det med att man får massa paket när äggklockan ringer och har man riktig otur så får man ingenting! Jag fick jättevackra ljusstackar, sorry Nelly, och en riktigt söt tomtegubbe :-D

Mina "vinster" i julklappsspelet:


Fina ljusstakar och söt tomte va ^^

Nu sitter Nicklas (trots att han är sjuk) och dricker en red bull och vodka för han ska iväg på en killkväll. Han blir nog inte långvarig dock eftersom han inte mår så bra men det vet man ju aldrig med killkvällar ^^ Ska skjutsa honom nu. Får se vart jag tar vägen sen denna juldag :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0