29/1 Egypten

NU är det dags att avslöja vad jag fick i julklapp av Nicklas och likaså vad han fick i julklapp av mig. En resa till Egypten. Vi kommer att bli borta i 2 veckor och vi åker redan nu på fredag :-D
   Allt är redan fixat och det är en all inclusive resa eftersom det är billigast och "säkrast" så, det finns ju risk för magsjuka i Egypten och eftersom jag är helt livrädd för att kräkas vågar jag ju knappast gå ut och äta varje dag, och vem har råd med det föresten?
   Vi kommer att besöka Kairo och pyramiderna men även Luxor och konungarnas dal annars är det främst att sola och bada som är tanken med semestern. Det är visserligen "bara" 25 grader varmt i Egypten nu i Januari men jag tror att vi kommer att trivas ganska så bra ändå ^^.
   Det jobbiga är att jag måste ta ännu en vaccinationspruta (twinrix) innan vi åker så det ska jag gå och göra imorgon. Ska även gå och växla pengar och fylla på mobilen så att man har råd att iaf höra av sig till familjen där nerifrån, om det nu funkar... Enligt parlinos hemsida kommer sms bara att kosta 3 kronor fast det känns ju lite skumt, får som sagt se om det fungerar!
   Ingen dålig julklapp om man säger så! Gud vad jag längtar. Fast jag förstår inte varför jag ska vara så otroligt rädd för magsjuka. Nu kan jag inte slappna av alls för att jag tror att jag kommer att bli sjuk och förstöra hela min semester :-S Men jag måste sluta tänka så annars blir man ju herregud riktigt knäpp!!!
   Vi kommer att vara borta mellan den 2/1 och den 16/1 (om du som läser detta är en inbrotttjuv så kan du glömma det för lägenheten är utlånad under den tiden ^^) Vi kommer att åka från Norrköping redan den 1/1 dock så det får bli ett rätt lungt nyår. Vi flyger nämligen från Landvetter (Göteborg) så vi ska sova i Borås hos nicklas morföräldrar och eftersom vi måste vara på flygplatsen senast 05.00 på morgonen  så skjutasar de oss dit.

Första "riktiga" semestern med en pojkvän (eller nästan iaf) så det ska bli spännande och se hur det går :-P Dessutom blir det ju nästan sista riktigt stora gemensamma saken vi hinner att göra innan Kosovo kommer och förstör allt :-P Om det nu inte är så att vi har ett stort party inplanerat också förstås ^^

Gud vad jag längtar tills på torsdag, fast jag är verkligen spänd som en fiolsträng! Ja jösses så nervös jag är... Andas in, andas ut. Jag kan flyga jag är inte rädd... Får göra som mormor alltid gjort och alltid säger att man ska, en liten wiskey varje morgon så mår magen bra... Hoppas hoppas :-D

Önska oss trevlig resa ^^
 Here we come ^^

Kommentarer
Postat av: Angelica

Angående vaccinsprutan så står det ju i reklamen att man ska ta den 4 veckor INNAN man ska åka juh. De blir väl inte bra om du gör det dagen innan ni åker typ?



Aja, ni får ha det så bra i Egypten!!! du får blogga sen om er resa =)

Gott nytt år! kramz

2008-12-30 @ 19:19:20
URL: http://angelicasgnallbank.blogg.se/
Postat av: tessan

åh va kul, hoppas ni får det bra och slipper magsjuka. kram

2008-12-31 @ 14:20:59
URL: http://ericasmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

ha en trevlig resa :)

2009-01-01 @ 21:25:51
URL: http://inhatewetrust.blogg.se/
Postat av: intefyrkantig

oftast fyrkantiga människor som är rädda och osäkra över allt. :)

2009-01-03 @ 16:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0