6/12 Twinrix, Gardasil- vaccin helt enkelt...

Fy sjutton!!! Jag har så himla ont i min arm! Jag tog en twinrix spruta igår. Ni vet det de gör reklam för på TV. Så man inte ska drabbas av Hepatit A eller B. Tack vare den lilla sprutan har jag idag feber och jag mår inte bra alls. Dessutom ömmar armen så man kan bli galen. Kunde inte sova så mycket inatt bara för att armen värkte så mycket.  Fast nu får det vara slut på gnället, efter alla 3 sprutorna är man skyddad i 30 år så då behöver man inte oroa sig i alla fall!

Fråga:
Hur tänker ni om att ta gardasil? Vaccinet mot livmoderhalscancer. Någon som tagit det redan? Någon som inte tänker ta det?

Nu ska jag iväg på jullunch med RBU (Rörelsehindrade barn och ungdommar). det blir nog trevligt. Om jag kommer ihåg så tar jag några bilder som hamnar här när jag kommer hem igen. Over and out!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Har hört talas om det där gardasil vaccinet men venne om jag ska ta det. Tonårstjejer får väl det gratis? Ska du ta det? Jag vet inte ens hur vanligt det är med livmorderhalscancer, kasnke är ganska vanligt eftersom det görs så mycket rekalm för det.

2008-12-21 @ 11:54:35
URL: http://angelicasgnallbank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0