Ännu en (sammanfattning) 17-23/11

Måndag 17/11: Inget spännande alls förutom att jag började jobba klockan 08.00 istället för 9.30 så jag gick upp alldeles för tidigt idag men det kan jag leva med! Tror för övrigt att inget särskilt spännande händer i veckan men det vet man ju aldrig...


Tisdag 18/11: Hotellet idag igen mellan 9.30 -16.30. Men något kul hände i alla fall idag. Sofie D ringde och hon ska komma till norrköping (för att jobba på hotellet) torsdag och fredag så hon kommer till mig och sover över imorgon så ska vi snacka och "vina" lite, det blir nog kul kul!


Onsdag 19/11: Idag hade jag möte med chefen för avlösarenheten i Norrköping för jag ska börja jobba lite som avlösare. Blir dock max 20 h i månaden men en liten extra inkomst blir det ju i alla fall. Usch, blir för övrigt inte kul i december för då har jag knappt något jobb alls, hur i hela fridens namn ska jag kunna betala hyran i januari? Så blir det nog inte mycket jobb i januari heller för den delen så det blir riktigt jobbigt i februari också. Nåja, varför bekymra sig om det nu. Säg till om ni har extra jobb som ni inte hinner med så kan jag "låna" det av er bara ^^.

---

Nu kommer snart Sofie hit :-D Då ska vi käka stuvade makaroner och dricka vin. Inga dyra vanor här inte. Gissa om jag hade otur idag då! När jag skulle gå hem från mötet med chefen på thapperska var det ju VÄRSTA snöfallet! Jag hann bli totalt dyngsur fast samtidigt var det riktigt mysigt att gå omkring och se snön yra ner runt omkring mig. Det var inte så kul att skorna läckte bara- men snygg var jag i alla fall ^^

---

Dippsås och gurka, coca cola, vin och skvaller med Sofie. Usch vad jobbigt det kommer att vara för oss att gå och jobba imrogon :-D Jag ska dessutom upp klockan 06.00 för måste tvätta lite innan bussen går! Haha, Sofie är en smula berusad- hon hade rätt i att hon inte tål vin! Suck, klockan är över tolv, vi borde verkligen gå och lägga oss nu! Det blir nog kul att försöka skaka liv i Sofie imorgon om jag ens kommer upp själv och orkar tvätta- det blir spännande att se :-D. Sov gott så länge vänner XD


  


Torsdag 20/11: Fy sjutton så otroligt jobbigt det var imorse då. Men hann iaf tvätta två maskiner innan jobbet så nu kan jag åka iväg i helgen och ha det roligt ^^ (Jag jobbar med helgresorna denna helgen också, var ju rätt nyligen vi var iväg men blir ingen resa i december= inga pengar i januari :-S) Hur som helst så var det riktigt segt idag på jobbet och väldigt fnittrigt :-D Men gud så kul att få vara med Sofie igen alltså. Verkligen älskar och hatar henne- men en stor eloge till hennes dammsugning, den slår ingen ;-) Nicke kommer snart hem (fastän det bara är torsdag) men det är ju alltid trevligt. Imorgon ska vi ha middag med hans mamma och Nelly här så jag ska nog gå och plocka undan lite nu ^^.


Fredag 21/11: Idag har jag bara städat och vart och handlat. Nicklas mamma (som fyllde i onsdags) kommer snart hit så ska vi bjuda på kyckling, ris och sallad och sen ska vi spela lite spel. Vi får se om det blir Risk eller Disney TP. En trevlig kväll blir det säkert i alla fall. Puss och hej, dags att fixa nästa grej!

Ps. Jag sticker till Örebro imorgon 09.00 och kommer hem på söndag klockan 15.00 Så det blir nog inget blogginlägg imorgon för jag lär inte ha något att säga innan klockan 9 på morgonen i alla fall, däremot vågar jag lova att det blir ett lååångt härligt inlägg om resan till Örebro på söndag kväll! Läs och njut, welcome back!

Helgresan till Örebro 22-23/11: Wow säger jag bara! Badhuset i Örebro var så himla häftigt! Det var för övrigt bara en deltagare med på den här resan också :-s fast det borde vart 3 stycken... Men det var ju bara smidigt för våran del ^^. Så OTROLIGT kul vi hade! Jag och deltagaren åkte och åkte men stackars Cynthia tröttnade på badhuset redan klockan 13 men jag och deltagaren var kvar till klockan 16!!! Men oj så ont jag har nu! Nicklas fick en chock när jag visade mina blåmärken för honom! Det är verkligen svårt att tro att man kan få så många och så stora blåmärken av ett badlandskap! Men det fanns som en fors inomhus! Jag kan inte ens beskriva det med ord alltså! Jag lägger ut några bilder som jag hittade på den här sidan: ... så kanske ni förstår vad jag menar!

   Annars finns det inte så mycket att berätta. Lördagen ägnades åt badhuset och söndagen blev (som de tyvärr ofta blir på resorna) ganska så seg då man nästan längtar att åka hem igen. Problemet med de flesta städerna i Sverige verkar vara att det är så lätt att hitta något att göra en dag och så otroligt svårt att hitta något att göra den andra dagen... Måste gosa med Nicke nu, eller måste och måste föresten, jag vill gosa med Nicke nu ^^ innan den vanliga söndagsångesten kommer :-S. Det är verkligen inte kul att han åker varje måndag särskilt inte om jag inte har något att göra mitt i veckan, men nått jobb blir det väl.

Mitt blåmärke:


Kommentarer
Postat av: Tanja

2008-12-20 @ 08:28:28
URL: http://tanjakaj.blogg.se/
Postat av: Tanja

hihi , ja byter ju layout rätt ofta :D men de e alltid samma tanjakaj.blogg.se ;)gör också de åt andra, det är ju bara kul å göra andra nöjda :) välkommen tillbaka :P

Snart är det jul, handlat klart då? =)

GOD JUL .

KRAM!

2008-12-20 @ 08:29:41
URL: http://tanjakaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0