Sista sammanslagningen, läs och njut ^^

Här kommer den sista sammanslagningen av mina så välskriva blogginlägg innan jag kan börja publicera de som enskilda inlägg igen ^^ Vill ännu en gång be om ursäkt men man får ju tänka på att inläggen faktiskt är skrivna VARJE dag, det är bara så illa att jag inte får tag i något internet så jag kan publicera de varje dag... Jag vet att i alla fall 4 av "de trogna" läsarna jag har (eller iaf tror jag fortfarande har?) hatar att läsa i efterhand men när jag ändå har skrivit inläggen så känns det ju jättedumt att INTE publicera de, hänger ni med?


Måndag 24/11: Jobbade på hotellet idag med och det var en riktigt händelserik dag så nu ska jag sova och låtsas att den här dagen aldrig har existerat... För övrigt: NEJ- det var inte en bra dag.


Tisdag 25/11: Lönedag idag- det är ju alltid trevligt ^^. Hur som helst så ska jag tillsammans med min nya chef besöka den familjen som jag ska vara avlösare åt. Man får se hur det går och om jag får några tider redan i december *håller tummarna*

---

Haha, jag träffade Britta när jag skulle gå till "nya jobbet". Britta är alltså min gamla samhällskunskapslärare från Hagagymnasiet! Vi gjorde sällskap en väldigt lång bit och oj vad människan snackade ^^. Hon ville visst veta allt om mitt liv, det var riktigt trevligt att få en så ivrig åhörare och de flesta känner ju till att jag är rätt bra på att prata ^^. Nästan att jag borde tipsat om bloggen men kanske inte det bästa om mina gamla lärare börjar läsa den :-D, det är ju tillräckligt svårt att hålla "eleverna"  från bloggen!

   På nya jobbet gick det jättebra i alla fall och det gick riktigt fort också, jag hade nästan bara hunnit komma fram så var det dags att gå igen. Verkar dock bara som att jag får jobba en dag i december men en dag är i alla fall bättre än inget jobb alls!


Onsdag 26/11: Vildmarkshotellet 9.30- 16.30, annars har jag inte gjort ett dugg!


Torsdag 27/11: Tråkigaste dagen i mitt liv? Jag har diskat, dammsugit, torkat golv och och och och öhm det var nog allt tror jag... Imorgon är det fest med jobbet (och bara för det är det också så att Nelly fyller år men jag får lov att gå på jobbfesten i alla fall ;-) )


Fredag 28/11: Jösses vilken händelserik dag! Bäst att jag tar allt från början? Måste bara nämna att mina fötter blöder ;-)


Eftersom Nicklas kommer att vara borta hela december och göra högvakten så fick det bli julhandling idag! Men som hans supersmarta flickvän så tänkte jag båda handla och se snygg ut idag på stan så jag tog mina finaste gråa skor med klackar och alla vet ju hur smart det är med klackar när man ska gå mycket!

   Innan vi åkte upp mot Norrköping skrev vi dock en lista på alla som vi skulle köpa julklappar och vad vi skulle köpa! (eftersom många läser min blogg kan jag givetvis inte skriva vad vi skulle köpa eller vad vi köpte här men jag skriver vilka vi handlade till i alla fall) Nicklas skulle handla till: Mor, Far, Syster, Farmor, farfar, Mormor, Morfar och Kusinen Love och jag skulle handla till: Mor, Far, Bror 1, bror 2, Farmor, mormor, Morfar, Kusin Joakim och Carin. Det kändes i alla fall väldigt bra att ha en lista skriven för det gav mig en känsla av att julhandeln skulle gå smidigare!

   Så otroligt smidigt det gick då! Att handla med Nicklas är nog det smartaste man kan göra! Kan ni tänka er att det är den 28 November och jag är redan klar med alla julklappar (utom den till Nicklas själv förstås men han vet redan vad han ska få precis som jag redan vet vad han ska ge mig)!!! Men man ska ha mycket tur också! Det enda vi glömde handla idag var julklapps etiketter och vad tror ni då händer när vi (överbelastade med kassar) var på väg bort till bilen? Jo där på parkeringen är det någon som har tappat en påse från Åhlens och i den påsen ligger julklappsetiketter! Det var fösta (och säkert) sista gången i mitt liv som jag stal någonting! Jag stal julklappsetiketter för 20 kronor och svaret är att jag faktiskt kan leva med mig själv, jag ser det inte riktigt som stöld eftersom jag bara plockade upp vad någon tappat (så ok, det är stöld men döm mig inte för hårt då!)

   Nackdelen med dagen är däremot att Nicklas glömde sin plånbok hemma så jag har betalat allting idag! Jag hade 2800 kronor när vi började handla och jag vill verkligen inte veta hur lite jag har kvar just nu! Men jag får ju snart "en massa" pengar av Nicklas och sen köpte jag för 800 kronor som jag ska få av mamma och pappa också så riktigt så illa är det ju inte. 

---

Jobbfesten på hugo var underbar! Jag hade så himla roligt fast bäst var nog alla trevliga visslingar jag fick när jag gjorde min stiliga entré ;-) Jag hade en alldeles för kort kjol på mig och det var riktigt trevligt att veta att alla kollegorna såg min ganska så snygga bak när vi spelade bowling ;-)

   Nej nu tar jag jobbfesten från början! När Nicklas och jag kom tillbaka efter vår heldag på stan så var det bara för mig att börja göra mig i ordning direkt! Jag började med att svära för att jag spräckte mitt sista par svarta strumpbyxor! Det är SÅ FRUSTRERANDE men jag fick istället ta ett par marinblå nästan "genomskinliga" och hoppas att ingen märker någon skillnad! Hur som helst så skulle jag möte Marie vid polishuset ungefär så jag fixade en smidig flaska med lite Baccardi Razz och Sprite och så började jag gå. Även till jobbfesten hade jag mina grå skor med klackar så jag säger bara AJJJ!!!

   När vi kom fram fick jag en öl av Marie som tack för att hon fått ett tält av mig som hennes barn kan ha och leka med men innan maten hann komma gick jag och köpte en öl till, till mig och en till Marie så det fick hon tillbaka med en gång ^^. Så satt vi och åt och hade jätte trevligt och vi pratade massor, eller som de flesta skulle säga, det var ett förbannat kackel ^^. När det blev dags för bowling blev det riktigt pinsamt! Jag och Sofie skulle fram och beställa en varsin drink men när jag ska betala (med mitt kort som jag använt hela dagen) blir det felkod 51- för lite pengar på kontot! Gissa om man känner sig dum när man står där och inte kan betala för en drink man just beställt!!! Sofie räddar mig med hennes kort så jag är för övrigt skyldig henne 77 kronor!

   Senare när "jobbfesten var över" fortsatte en del av oss (Catrin, Rebecka, Sutisa, Noorat och Matilda) att festa loss inne på Hugos och jag mötte även Nicke så passade vi på att smita in på Palace innan 12 och tog stämpel så vi kunde vara inne på både Palace och Hugos om det ena stället skulle visa sig vara tråkigt! Jag måste dock lite skamset tillägga att min festkväll slutade i och med att jag tog spårvagnen hem redan 01.30 för då tyckte jag att det räckte och att mina stackars fötter inte klarade mer!

   En riktigt kul kväll/natt var det i alla fall!






Lördag 29/11: Gud vad kul det var igår alltså men ni kan nog inte ana hur ont jag har i fötterna idag alltså! Dessutom var jag inte glad imorse eftersom jag (som vanligt) hade tvättid mellan 07.00- 12.00. Ikväll kommer Becca och Doddo hit på lite taco och spelkväll, det blir nog riktigt trevligt! Nej nu ska jag ner till tvättstugan igen och sen vid 12 ska jag nog skaka liv i Nicklas så att vi kan åka och handla ^^.

---

Här kommer lite bilder från kvällen som var riktigt trevlig och mysig och rolig! Om ni undrar varför Becca är så glad? Hon bara dör av skratt på "hoppa stövel banan*" av någon anledning, det var rätt kul att se faktiskt, men det som annars var rätt kul var att Nicklas och Doddo blev riktigt dragna och DET var kul att se ^^. Fick inget bra kort när de kramades och var väldigt kärvänliga dock ^^!!!


*det som jag kallar "hoppa stövel banan" är bana nummer 3 på värld 5 i Super Nintendo Spelet  Super Mario Bros 3.




mer bilder: http://theresenylander.bilddagboken.se

Söndag 30/11:
Typ vilodag?!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Haha,kul hade vi då iaf:) O ja,synd att vi inte fick bildbevis på deras kramar o allt. Var ju nästan så att vi borde ha lämnat de ensamma i lägenheten;P

2008-12-22 @ 06:30:03
URL: http://rebeccabf.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0