Alla älskar alla dagen, så rosa att man blir smått illamående...

Jösses vilken dag! Nej, inte för att det är Alla Hjärtans Dag eller så (det glömde jag till och med bort ända till jag fick ett SMS från Becca med en liten påminnelse) Tack för det gumman, det var gulligt :-D. Men i alla fall, det börjar med att jag vaknar alldeles för sent. Eller det är väl oxå en definitionsfråga om vad som är för sent och vad som inte är det. Fint väder var det dock och jag bestämmde mig för att ge mig ut på en promenad, första missen! DET VAR JU SVINKALLT! Hur som helst blev en superkylig promenad på en timme med ett stopp i en lekpark som jag aldrig sett förut. Väl där på gungan måste jag ha haft en dag-mar-dröm, tänker inte ens försöka förklara men började nästan gråta och det värsta är att min familj inte svarar i telefonen eller i någon av 3 mobiler så kan inte sluta tänka på min dag-mar-dröm...
   Hemma igen så somnade jag! En stor chock men jag kanske bara var trött? Vaknade iaf och lyckates att skjuta ytterligare på städningen (den är fortfarande inte gjord) Men jag har verkligen gjort det jag har svårast för att få gjort! Jag har diskat- HURRA!!!
   Äsch, vad håller jag på med? Varför skriva ner min dag, egentligen har det ju inte hänt ett dugg som är värt att berätta! Snacka om att bara ordbajsa! Ber verkligen om ursäkt för det (om någon skulle få för sig att läsa...) Oj, jag har inte hört något från NIcke idag! Konstigt... Hade det inte varit för att jag har ringt till människor angående jobbet så hade jag antagit att min telefon inte fungerar som en förklaring till VARFÖR INTE MIN FAMILJ SVARAR! VAR ÄR DE???

Nåja nu kanske jag ska säga någonting som faktikst spelar någon roll, visst är det VÄLDIGT gulligt med Alla hjärtans dag men samtidigt är det verkligen sorgligt! Tänk att en del människor behöver en dag för att visa att de tycker om varandra. Undrar hur det skulle vara om man varit gift i 25 år och enda dagen då man får blommor är alla hjärtans dag, det är sorgligt. Dessutom, precis som de sa på Lilla Aktuellt (japp jag tittar på det) är det en av dagarna då mobbningen är som allra störst! Tänk alla dessa rosor som delas ut i skolorna och tänk alla de stackarna som inte får någon! För att bli personlig så fick inte jag någon under högstadiet (då jag hade brytt mig, men under gymnasiet fick jag) Men iaf, det jag menar är att det kanske inte är en så strålande idé med rosor på skolorna?

Till mina vänner (och om någon främling tittar in- så även till dig) en vas med tulpaner, vackrare än rosor (eller i allla fall lika fina) och i färger som man blir riktigt glad av. (erkänn visst betyder det mer än en ros i skåpet ;-P)

image3

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag är mer en ros människa, rösda rosor med vit och grönt "krimskrams" :P

2008-02-15 @ 10:17:19
URL: http://likeabutterfly.blogg.se
Postat av: Angelica

Nej du, den dagen är överskattad =P
Jag gillar nog också rosor mer ändå =)

2008-02-15 @ 22:08:40
URL: http://angelicasgnallbank.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0