14/6 Fotbollsfest! (NEEJJJ- ändra det till total katastrof!)

Heregud! Det är 30 sekunder kvar och Spanien petar in ett mål så att matchen slutar 2-1 till "fel" lag. Hur orättvist kan livet bli? Är så himla tjurig och besviken. Ännu värre- hur ska jag kunna se spanjorerna på jobbet i ögonen imorgon :-S

Nej, dags att berätta om kvällen istället :-D Blev till att se matchen hos Becca och Doddo borta i Ljura. På vägen dit hade jag en liten jobbig grej med en enkelriktiad gata- men den historien drar jag en annan gång! (Eller troligen inte för det är faktiskt en löjligt pinsamm historia!)
   Hur som helst, när porschen var tryggt parkerad i ljura gick vi sista biten fram till B och D och knackade på. Lätt att de vann kampen för att vara snyggast klädd inför Sveriga matchen- båda i likadana Sverige tröjor och D vann på grund av Sverige kalsonger dessutom!
   Så åkte ölen fram och Tv:n på! Vi såg matchen och ängnade större delen av andra halvlek åt att gnälla på domaren. Snacka om att lätt ta Spanien parti i den halvleken! Nästan löjligt, tror att han blev mutad i pausen! Som ni vet blev slutresultatet- tyvärr- 2- 1 till Spanien.

För att muntra upp oss (eller framför allt übertjurskallen Tette) bjöd Mr D på hans UNDERBARA pasta Sallad som jag verkligen ÄLSKAR! Den är så löjligt god att man blir helt superglad av den. När maten var uppäten (av hushållsgrisen Nicklas ;-) ) så blev det dags för Sing Star...

Kort sagt: Det blev en RIKTIGT TREVLIG KVÄLL, även fast Sverige inte vann (Ja, jag har SVÅRT att släppa det!)


Kul att Becca var glad trots förlusten ;-P
http://theresenylander.bilddagboken.se

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Japp,katastrof det var. Men vi vinner på onsdag, ni får komma hit om ni vill. Kommer några fler! Men kvällen var trevlig sen iaf:D. Är du ledig idag?

2008-06-17 @ 08:56:44
URL: http://rebeccabf.devote.se
Postat av: Angelica

Hhähä, vart kommer ditt sportintresse ifrån Tettisch? Men visst de var tråkigt att de inte kunde hålla 1-1... =/

2008-06-18 @ 17:52:58
URL: http://angelicasgnallbank.blogg.se/
Postat av: Miilo

Tack skall du ha, ibalnd blir jag helt superinspirerad att ta fram symaskinen och trolla fram nått, men om jag inte hade min högra hand i form av mamma så tror jag nog att det mesta skulle sluta i katastrof ;)

2008-06-18 @ 21:02:24
URL: http://linneaterese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0