21/6 Traditionell midsommar!

Där mamma och pappa bor, på Loddbynäset i Åby, firas alltid midsommar på midsommardagen istället för midsommarafton. Detta för att alla familjer ska kunna vara med på sina egna midsommar fester "den riktiga dagen" och ändå fira lördagen också!

   Så idag blev det att cykla ut till Åby för att fira en mer traditionell midsommar än vad jag gjorde igår. Det var så härligt att få dansa kring stången och tävla i femkampen. Jag glömde dock bort att gå tipspromenaden i år men det kommer väl fler chanser.

  

Jag tror att jag är rätt mycket för traditioner ibland, skulle nog ha väldigt svårt att vara någon annanstans än på midsommarängen med familjen på midsommardagen! Det är en tradition som betyder så mycket, det är som att fira jul utan familjen, det låter som en omöjlighet i mitt huvud.


Kort sagt blev det här en underbar dag och jag gillar verkligen traditioner! :-D



Jag i en av tävlingarna i femkampen :-D


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Vem gillar inte traditioner:)?

2008-06-25 @ 06:59:07
URL: http://rebeccabf.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0