17/9 Idol, kändisar m.m

Har tänkt på en sak (jag vet, jag borde inte tänka ^^) men är det inte jäkligt märkvärdigt att så många människor ska lägga sig i allting? Att vi ska vara intresserade av så mycket skit... Som nu har "det där" kändisprogrammet premiär på Tv 400... Vad rör det egentligen oss "vanliga" Svenssons hur Brad pitt och Angelina Jolie (shit, felstavning eller???) träffades och gifte sig?

   Annars kan vi ju ta ett annat intressant exempel, idol. Hur många sitter inte nu på idolsajten och diskuterar huruvida Hennings mustasch ska bort eller inte? Eller tittar på "de sämstas" uttagningar en gång till bara för att det är så kul att se folk göra bort sig, men egentligen, räcker det inte att se det på TV bara en gång?


Jag kanske inte ska säga något, jag tittade faktiskt på idol ikväll. Jag tycker det är jättekul att se folk göra bort sig men jag tycker den här juryn är alldeles för snäll- det roliga är ju att se människor bli superledsna! Fy så elak jag är- men det finns något som heter självinsikt!


Aja det får bli dagens diskussion, jag hade bara inget att göra så jag roade mig med att skriva ännu ett blogginlägg. Ska dock kolla på America got talent nu, det brukar kunna vara ganska så roligt :-D


Kommentarer
Postat av: vaniljeva.blogg.se

Det kanske inte är nått att bry sig om - att folk bryr sig el. Läser man din blogg så bryr ju du faktiskt också om oviktiga ting

2008-09-18 @ 15:34:49
Postat av: Angelica

Klart folk bryr sig om vad kändisfolket gör. Vad skulle annars tidningarna skriva om? De kan ju inte skriva om dåliga nyheter hela tiden.



På ett sätt vill ju folk med Idol få uppmärksamhet så att de kan bli nått! jag tycker idol är superkul, både uttagningarna (domarna är störtsköna behöver inte alls vara elakare) och sedan hela upplägget med att vinnaren får ett skivkontrakt, för de är ganska svårt att få numera eftersom så många laddar ner.



De var inte felstavning =P men iaf det är ju ett intresse att bry sig om små ting att lägga sig i andras liv. Annars skulle du ju knappast bedriva en blogg eller läsa andras om du inte också var intresserad av små ting i allas liv dooh^^

2008-09-18 @ 17:18:16
URL: http://angelicasgnallbank.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Folk älskar att skvallra om allting, inte bara kändisar. O idol ser inte längre för det är något uttjatad alltså..:)

2008-09-18 @ 17:49:49
URL: http://rebeccabf.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0