(22-23/8) Bilstöld!!!

Vi satt och hade det som allra trevligast på High Lander när Nickes telefon ringer och det är hans pappa.   Conny frågar om Nicklas lånat ut bilen till någon, nej varför skulle jag det är Nicklas svar, så frågar Conny om nyckeln ligger kvar i Nicklas ficka. Ja det gör den vad är det som hänt? Då får vi reda på den hemska sanningen, bilen står inte kvar på Abel Beckers gata där vi parkerade... Bilen har blivit stulen... Nicklas trycker genast ut kvittot i automaten för att kunna ta en taxi snabbt till hans pappa. Vi väntar i baren men hinner inte få pengarna så Nicke slänger kvittot och springer ut och jag tar kvittot igen och springer efter (det är ju giltigt i 30 dagar så inte vill jag kasta bort de pengarna!)


I dörren på vägen ut från High Lander stöter Nicklas till en OTROLIGT BERUSAD äldre kvinna som snubblar in på tröskeln och ramlar rätt in med fontanellen i väggen. Kvinnan sjunker ner till golvet och börjar gråt/skrika! Nicklas den snälla drar upp kvinnan igen och frågar hur det gick medan Tette den (riktigt) elaka skriker: Skit i fylleKärringen! Så tar jag och knuffar ut Nicklas genom dörren istället (tur att inte han ramlade i dörren också, jag knuffade ganska mycket hårdare än jag hade tänkt!)

   Vi kommer iaf ut och N ringer genast efter en Taxi. När taxin kommer märker chauffören att vi är ganska upprörda och när Nicklas berättar att hans bil blivit stulen så gasar chauffören och kör emot rött så vi kom väldigt snabbt fram! Då blev det riktigt pinsamt igen, resan skulle ha kostat 108 kronor och vi har exakt 102 kronor på oss! Så ETT STORT TACK, riktas till den snälla chauffören som valde att strunta i dricks och lät oss komma undan med att bara betala 102 kronor.


Så står Nicklas i telefon kö en bra j*vla bra stund! Tänk att det ska vara så svårt att få tag i polisen (fast vi får väl anta att det beror på att det var augustifest?)  Under tiden ringde jag min pappa för att vi skulle kunna åka runt lite och leta efter bilen. När Nicklas äntligen gjort klart anmälan så kom min pappa och vi gav oss ner emot "den skumma delen" av hamnen för att åka runt och leta lite där. Vi träffade ett gäng med en Volvo som hade "burnat" så hårt i asfalten att det brann, det var nåt jag aldrig sett förut! Wow liksom!!!


Hur som helst, vi fick ett samtal från Conny ca 01.15 att polisen hade hittat bilen i Marielund. Om man inte hade fördomar innan så är det jättesvårt att inte ha det nu tyvärr :-( Vi åkte genast dit och det var då jag trodde att Nicklas liv tog totalt slut! Den förbannade idioten som hade tagit bilen hade kraschat den rätt in i en ny audi. Fatta att någon har förstört Nicklas Porsche! Hur i helvete kan någon göra så? Så OTROLIGT ledsen blir man. Ingenting i bilen är snott den är bara kvaddad...

Nicklas kvaddade älskling :-(


Den andra bilen mådde ej så bra den heller...

Tillsist (med handkraft) lyckas vi iaf backa in bilen på en parkering och få med Nicklas hem- fast han sov inte... Han låg vaken och jag låg och höll i honom för han vill ut och döda- fullständigt förståligt!!!


Kommentarer
Postat av: Angelica

Det var väl kasnke meningen att de skulle sälja den vidare innan de kraschade den. Jag har lärt mig nu att för att det ska klassas som stöld, måste en person tillägna sig bilen inte bara typ köra den en bit och sedan överge den. hade förövaren inte skadat bilen eller ngn annans hade det inte ens varit i lagens mening stöld...

Men jag är ledsen för er skull!

2008-09-09 @ 22:31:20
URL: http://angelicasgnallbank.blogg.se/
Postat av: Sandra

Det kunde ha hänt var som helst, tänk dig om någon som bor i marielund läser ditt inlägg, fatta kränkande, det är som att säga att alla som gått på hulta skolan är bönder och hur dumma som helst, att alla från åby trakten är antingen en pundare eller ung förälder....

2008-09-10 @ 18:53:13
URL: http://malmberg.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Så jävla illa o jag förstår verkligen er. Finns folk till allt och en del undrar man ju vad de tänker med..

2008-09-11 @ 12:21:36
URL: http://rebeccabf.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0