22/8 Händelserik dag!

Målet med den här dagen var att hinna med att under dagen gå på marknaden så jag skulle slippa sätta min fot där på kvällen då alla andra småjäklar ska ut och titta och då kanske alla ficktjuvar passar på i trängseln! Men så blev det ju inte alls... Efter allt myspys igår så vaknade jag lite senare än planerat och vi båda låg kvar i sängen längre än nödvändigt. Men mys är ju mysigt iaf ;-)

   Nicklas mamma ringde och bjöd oss på tacos vid halv 5 tiden men innan det så bar det av till Fina, Danne och Leo för där var det riktigt länge sen sedan jag sist var. Har haft jättedåligt samvete över att jag aldrig har tid att besöka de och nu när Leo har blivit så stor och är en riktigt rolig bebis som kan göra annat än att ligga ner och skrika :-D Så måste säga att det var ett mycket roligt besök som bjöd på flera leenden från en glad och mysig och riktigt stor bebis :-D Visserligen sitter han som Quasimodo men det kan nog ha att göra med att Leo inte har så mycket hals än och ett stort tungt huvud- en sån hjärna måste ju väga en del ;-)

   Efter allt babygullande gick vi vidare till Nicklas mor för att käka taco och snacka en del. Det var också trevligt men framförallt riktigt gott :-D. Nicklas åt som vanligt för mycket för att kunna resa på sig senare :-P

   Så blev det dags för nästa resa. Vi tog Porschen till Nicklas Pappa för att Nicke skulle fixa lite på hans internetbank och för att det alltid är kul att vara social :-D Dessutom är det ju bra att parkera på Abel Beckers innan vi skulle på förfest hos Danne eftersom han bor mitt i stan är det ju inte långt... Nicklas fixade iaf de ärenden han skulle och vi begav till fots mot stan och systemet där vi skulle möta Carin som skulle låna lite pengar av mig.

   Så mötte vi Carin utanför systemet och gick in för att handla lite och så gick vi vidare till pressbyrån för att köpa coca cola och för att ta ut pengar till Carin. Så bar det av vidare mot Danne. Utanför mötte vi också upp brorsan som var medbjuden för att festa lite och slippa undan morsan ett tag :-P

   Det var skittrevligt hos Danne men det blev även en av mitt livs största prövningar! Det var en man där (bara för det minns jag inte hans namn) som vann i mig i varje mun duell! Det är SANT! Han var ASBRA och kunde verkligen snacka, han lyckades till och med dra några nya invalidskämt som Erik och jag inte hört förut! Shit säger jag bara- så otroligt knäckande att inte vara bäst på att snacka! Så nu vet jag hur en "normal" människa känner sig i närheten av mig ;-P :-D. Iaf festen fortsatte då vi begav oss ut för att se fyrverkerierna och ha allmänt kul på augustifesten. Danne mötte även en kompis i "sumo brottning" och det var bland det roligaste på hela kvällen.

   Redan klockan 23.30  var det dock dags att för gänget att splittrats eftersom flera av de skulle upp riktigt tidigt dagen efter och inte hade tid att vara ute längre. Nicklas och jag mötte då upp Conny och Eva för att ta en öl och (jag drack Cola och Eva en Irisch Coffé). Så satt vi och pratade och hade trevligt tills Eva och Conny tröttnade och gick hem. Nicklas och jag fortsatte in till High Lander och tog en öl samt satt vid spelautomaten och hoppades på lite tur... Tur var det enda vi inte hade natten mellan fredag/lördag... :-( :-(

Blir man inte EXTRA KÄR? (Fina och Danne- tack för lånet av baby ;-))


Heja Danne!!! XD :-D


Som jag sagt, dagen/natten är INTE slut än... Läs de två nästa inläggen för att få en total sammanfattning av min mest händelserika helg (fredag-lördag) någonsin!


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Nae det var verkligen inte tur, men hur har det blivit nu? O lycka till med allt pluggande nu med:)

2008-09-04 @ 18:45:41
URL: http://rebeccabf.devote.se
Postat av: S

jag tycker du uppdeterar dåligt och du varnar inte innan du tar långa pauser från bloggen :(

2008-09-08 @ 22:44:10
Postat av: Angelica

Jaa precis tette vi vill ju veta vad som pågår i ditt liv ^^ uppdatera!!

2008-09-09 @ 17:48:58
URL: http://angelicasgnallbank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0