22/9 VFU helvete :-(

Hej igen!


Det här inlägget skriver jag visst mycket senare än vad jag hade tänkt! Den här dagen körde verkligen ihop sig rejält! Det visade sig att jag inte har någon VFU placering och att min handledare har en annan student det här året! Visserligen kan en handledare ha fler än en student bara de inte har VFU samtidigt men Gunnar (som min handledare heter) visste inte ens att jag skulle komma och hade "inte alls tid med mig".

   Det är så himla dumt. Det är bara 2 dagars VFU inplanerat under den här kursen och man har bara en uppgift att göra. Uppgiften går den här gången ut på att tillsammans med minst fem (5) stycken elever göra en textanalys. Jag hade tänkt att ta "Den fula ankungen" eftersom man kan diskutera den på flera olika sätt och tolka den fritt - samtidigt som den är aktuell, i alla fall enligt mig då jag tolkar den som en berättelse om mobbning. Så inget blev som jag hade tänkt och jag har inte haft någon praktik idag!


Då kan man ju tänka sig att jag har gjort en massa andra bra saker istället då? Men där blir svaret också nej, jag har nästan suttit klistrat framför datorn och skickat mail fram och tillbaka för att försöka få tag i en VFU plats så jag kan lösa min uppgift! Men eftersom jag inte hört någonting än så verkar det som att det inte blir någon praktik imorgon heller. Jag tänker dock skriva ihop VFU uppgiften ändå! Får väl låtsas att jag har gjort den och skriva en utvärdering så kanske jag bara måste ändra lite sen när jag genomfört uppgiften på riktigt. Smart va ^^, eller farligt kanske :-P


Tänkte ju berätta lite om vad jag sysslat med i helgen också men det här håller ju redan på att bli ett alldeles för långt inlägg så jag skippar det så ni får vara nyfikna istället och så får ni mer än gärna hålla tummarna för att det fixar sig med min VFU.


Annars tror jag inte det blir någon mer uppdatering ikväll, jag tänker återvända till min Cola och mina popcorn och titta klart på Poirot (kanal 4). Sov gott och ta hand om er, vi "hörs" imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0