23/8 Händelserik dag (del 2)

Dagen började löjligt tidigt eftersom Nicklas ville kolla till att bilen fortfarande stod kvar och jag tror även han hade någon slags förhoppning om att den inte skulle så lika hemsk ut idag utan kanske att det var mörkret igår som gjorde att den verkade så trasig. Klockan halv 8 var vi borta i Marielund för att se på bilen och klockan 9 gick vi upp till hans far för att ringa försäkringsbolaget och hoppas på det bästa. Där serverades det frukost vilket verkligen var något vi behövde (läs jag) och Nicklas och Conny fick tag i If och en bärgare som kunde ta med bilen upp till Söderbergsskadeverkstad.


När alla sådana ganska jobbiga ärenden var klara gick vi hem och la oss en stund igen pga att jag var riktigt trött och gnällig och vi som skulle ut och fira hans farmor 70-års dag senare på dagen! Jag vaknade till och lyckades fräscha till mig så att jag såg relativt vaken och vid medvetande ut. Vi åkte ut dit till klockan 13 och medans hans farmor och farfar var ute och åkte med Conny till vad de trodde var överraskningen (fast vi hela tiden skulle vara hos de) dukade vi upp en fin måltid med flera goda rätter.


När de kom blev det en jättemysig tillvaro även med en jätterolig sånglek i stil med textremsan från Doobidoo. Jag fick (nästan) mest poäng av alla men det var riktigt roligt även fast inte jag var överlägsen ;-D Det serverades även kräftor och jag hade turen att vara hon som fick tag i den med de allra största klorna- vilket i och för sig även var en smula pinsamt. Det kan ju ha verkat som att jag roffade åt mig men det var aldrig meningen! Jag hade bara tur XD.

Tesen och Nicke hos hans farmor och farfar...

När klockan närmade sig 18 åkte vi in mot stan för att äta taco hos (och med) Becca och Doddo och sen tänkte vi gå ner till Augustifesten där jag skulle möta Carin. Det blev en jättemysig tacostund även om jag var så trött så jag verkade en smula osocial, jag höll på att somna i deras soffa! Men en till rolig sak var att få träffa Beccas "drunken duck" :-D En riktig pärla som var MYCKET söt i mina glasögon.

   Vi gick iaf ner mot Augustifesten och gick omkring lite tills vi hamnade på High Lander där vi mötte upp Carin. Så spelade jag på en automat för 55 kronor och det slutade med att jag vann 200 kronor (150). Det var riktigt skojigt. Vi gick en snabbis på marknaden men kom ganska snabbt upp till karusellerna :-D Det blev så att vi (läs jag) bara åkte en enda. Det räckte för med tanke på hur trött jag var hade jag riktigt ont i huvudet vid det laget. Jag åkte (och lurade med Nicklas) hem till mig och somnade nästan direkt av att se sängen... Då var klockan lite innan ett och det var nog den mest händelserika fredag- lördagen i mitt liv. På både gott och ont... :-S  

Drunken duck, Nicklas och Tette hos B&D


Tack för idag- slut för idag!


Kommentarer
Postat av: Angelica

hähä men det är kul med dagar då det händer saker juh! Mina dagar har också blivit mer händelserika =D me likiie =) sööta ni är på bilderna!

2008-09-09 @ 22:34:57
URL: http://angelicasgnallbank.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Äh, så osocial var du inte, men jag visste att drunken duck kunde ordna fram et tleende på dig;)

2008-09-11 @ 12:18:24
URL: http://rebeccabf.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0