24/9 Som jag lovade ^^

Jag är hemma igen och sitter och degar framför datorn. Kom dock på att jag lovat att blogga om helgen och så måste jag få lov att blogga om min dag igår! Vilken himla dag det var igår alltså, alldeles underbar! Fast helgen först kanske?


Fredagen bjöd på svampplockning. Min mor och far tyckte så synd om deras stackars dotter som numera är en stadsbo som inte kan njuta av naturen när jag vill (skogen är ju SÅ LÅÅÅNGT BORT) så de tog med mig på kantarelljakt! Det blev riktigt lycka och vi hittade en korg + en systemet påse med trattkantareller (och då orkade vi inte ens plocka de flesta trattisar vi hittade eftersom vi var på "gulisar" jakt). Vi hittade en Coop Konsum påse med gula kantareller och en halv systemet påse blandat med gulisar och svart trumpetsvamp. Jag tyckte man kan kalla det en lyckad dag.




Lördagen var en "vanlig" dag tillsammans med Nicklas. På kvällen skulle vi ut till Ringstad Gård för att fira att Nicklas fyllt år. Det återkommande "nöjet" hann vi med även denna lördagen. Tvättiden mellan 07.00 och 12.00 men Nicklas tog tvätten helt själv denna gången så att jag fick sova lite mer :-D Annars var min gulliga gest denna gången en överraskning när N satte på hans minräknare. Hade skrivit ett meddelande till honom ^^

"Bara så du vet: Jag älskar dig Nicklas Hellgren Kyssar din Tess"  Gulligt värre va :-P




Söndagen hände det absolut ingenting. Jag jobbade på hotellet och Nicklas hjälpte hans mamma lite och sen träffade han visst Danne och Doddo lite också. Måndagsmorgonen då det var dags att åka fick jag i alla fall en ganska så "niceig" bild på min stolta soldat ^^




Nu till det roliga! Gårdagen (tisdagen)!!

Eftersom jag står UTAN VFU PLACERING hade jag ju nästan en helt ledig dag som jag hade tänkt att spendera med Carin :-D eftersom det var så otroligt länge sen vi sågs :-S. Vi började dagen genom att snacka på MSN för att bestämma "vad vi skulle göra". Vi kom givetvis inte på ett dugg så jag ringde Fina- vad gör man när man inte har nåt att göra? Man leker med bebis :-D :-D :-D

   Jag gick hem till Fina och Danne och vi tog Leo i vagnen och gick ut för att titta på Finas bil (som jag inte alls är avundsjuk på :-( ) Promenaden fortsatte mot Matteusskolan där vi mötte upp Carin och sen gick vi en lååång runda med en sovande sötnos i vagnen.

   Jag och Carin fick även följa med de hem och Danne bjöd oss på mat. Verkligen gourmet mat! Så otroligt gott var det! Vi fick också se Kung Fu Panda och Love Guru, riktigt roliga filmer båda två men jag blev mer kär i pandan än i Love Guru.

   Leo gungade eller hoppade i "hoppgungan" och så fick vi se honom äta "riktig" mat. Tyckte dock att det mesta spottades ut ^^ Kort sagt: Det blev en helt perfekt dag ^^


 

Mer bilder? http://theresenylander.bilddagboken.se/


Kommentarer
Postat av: Angelica

haha så sööt Leo är =)

2008-09-25 @ 20:41:07
URL: http://angelicasgnallbank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0