10/8 Lyckligt lottad.

Jag har haft en sådan himla tur i livet. Jag förstår inte vad folk jag känner kan göra emot varandra alltså. Hur kan man behandla varandra så illa. Alltså jag har verkligen 6 stycken kompisar som lever i riktigt dåliga och rent utsagt destruktiva förhållanden. Jag ÖNSKAR det finns någoting jag kan göra. Hur kan man leva med att bli slagen av sin man/kvinna. Hur kan man orka bråka om alla dessa struntsaker hela tiden? Och hur kan en del ha sådant extremt kontrollbehov. Det är ju verkligen hemskt. Kan inte en del bara komma till insikt om att det är 100 ggr bättre att leva lycklig som singel än olycklig i ett förhållande.
   Varför har ni så bråttom för? Är man närmare 30 så kanske det känns hårt att vara ensam men när man inte ens har fyllt 25, kom igen nu. Det måste finnas bättre saker än att må dåligt hela tiden. Jag bryr mig inte om mina vänner är tillsammans med någon eller lever det glada singellivet. Jag har lov och möjlighet till båda delarna. Jag förstår att alla inte kan ha det som Nicklas och jag men snälla, hur står ni ut med kontrollerande idioter? Man får åka på kompissemester! Man behöver inte tillbringa varje vaken sekund tillsammans. Jag tycker inte det i alla fall. Och om jag hade vart en karl: Jag hade aldrig rättat mig efter de bitchiga fasoner som en del brudar har, killar ni är värda något bättre. Brudar: Kontrollfreaks kan ni släppa taget om...

Ville bara skriva det, så jag antar att jag är redå för en massa elaka kommentarer nu? Om jag har sårat någon så var det inte min mening, jag är bara oroliga för er, tjejer OCH killar- för ALLA mina kompisar (och alla andra) tycker jag förtjänar att må bra!

Tackar för övrigt Doddo, Becca, Matilda, Sofie och Ted för en riktigt trevlig och rolig kväll :-D. Vi får se om jag får några bilder från Becca, kanske imorgon. I så fall hamnar det på bloggen, annars inte :-P


Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag instämmer i det du har skrivit! Men jag är osäker på om det är kontrollbehov som är problemet i sådana relationer (nu vet ju inte jag bakgrunden) men jag kan tänka mig att det mest handlar om att man inte respekterar och lyssnar på varandra. Och sedan är tydlig med vad man menar. Sedan har jag svårt att förstå att man skulle vilja fortsätta vara tillsammans med någon som slår en, aldrig att jag skulle!

2009-12-16 @ 10:19:27
URL: http://angelicasgnallbank.blogg.se/
Postat av: Carin

Jag är glad att jag inte kan ta åt mig av det där inlägget längre iaf ^^ Nu är allt tip-top med Tommy :D Även om det har tagit lite tid att bygga upp det så innebär det bara att vi har en stabilare grund att stå på nu :) Vi vet vart vi har varandra.

Micke däremot ska vi inte prata om, det var tur att jag tillslut drog mig ur den härvan :p

2009-12-18 @ 07:02:34
URL: http://carinclasdotter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0