14/8 Tänkt lite på att vara SJUK

Haha rubriken säger ju ganska tydligt hur ett normalt liv jag har? Nu mår jag lite bättre. Har i princip vart i sängen hela dagen. Och legat och tänkt lite. På drömmar, på saker som jag vill hinna i livet. På saker som jag aldrig kommer att hinna, jag kan ju inte ens tillåta mig själv att vara sjuk. Det är inte normalt. Man kan ju inte må bra precis hela tiden. Och jag kan inte vara på hotellet i resten av mitt liv. Inte varje dag. Det orkar ingen, särskillt inte kroppen.

Jag ska helt enkelt bli bättre på att vara sjuk. Jag vet, det låter så dumt. Men när man ändå är sjuk, ska man inte få en chans att ta hand om sig själv då? Att ge sig själv en chans att bli bättre. Jag hade kunnat tagit ett varmt bad idag, lagt ansiktsmask, bodyskrubb och tagit hand om mig själv riktigt ordentligt. Det ska man kanske unna sig i vanliga fall, men jag tycker det alltid finns något roligare att göra. Så jag ska helt enkelt utnyttja tiden då jag är sjuk till något bättre. Att ta hand om mig själv :-D

Ett gott skratt förlänger livet och om man tar hand om sig själv lever man ännu längre :-D

Therese- den nya STORA filosofen med den lilla hjärnan ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0