Reseberättelse 7/1 Onsdag

10.15

HURRA- nu är alla korten färdigskrivna så förhoppningsvis kommer vi ihåg att köpa frimärken och posta de snart så kanske de till och med hinner komma fram innan oss... Fast lovar ingenting, ska tydligen ta mellan 10-14 dagar för posten att landa i Sverige...

   Måste än en gång uttrycka min beundran för maten här alltså. Så himla bra! Tror jag har gått upp säkert 5 kilo (HURRA isf) om nu inte allt försvann på det Egyptiska museet igår? Kan iaf passa på att berätta att magen är precis som den ska vara och att jag inte har kräkts alls så den egyptiska magsjukan är bara skrock- ska ni hit, DONT WORRY! Nej nu får det bli stranden igen ^^


15.35

Det finns verkligen många skojsiga djur här>! Sköldpaddor, duvor, fåglar och så den här vackra stork/flamingo liknande fågeln.




21.15

Shit, idag gick vi på en riktigt lång promenad ner mot de nyare delarna av Hurghada. Gick väl ca 3 h innan vi kom på att vi skulle hem också så att det var bäst att vända! Vi träffade iaf en riktigt trevlig typ som hette Ali och som berättade om alla roliga utflykter man kunde göra i Hurghada... Nej nu måste jag krypa ner i sängen, tröttheten från igår känns verkligen och fick ont i fötterna av att gå så långt i mina sandaler - typiskt korkade fruntimmer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0