Reseberättelse 8/1 Torsdag

Känns som att jag bara skriver att vi ligger på stranden men vi har ju bestämt att det skulle vara en semester med chans att vila upp oss på så då tar man det lugnt på stranden! Idag blir det iaf stranden fram tills efter lunch och då tänkte vi ge oss ut på en långpromenad åt andra hållet från igår mot de äldre delarna av Hurghada och kolla vad som finns där! Ska bli skönt att ge sig ut när det är "siesta" då borde ju inte försäljarna vara lika ivriga!


18.16

Shit, vilken intressant promenad det blev! Vi gick ca en timme tills affärsgatan med de (ibland) jobbiga försäljarna tog slut och då gick vi lite till men ganska snabbt insåg vi att det knappt fanns något att se så vi tänkte börja gå tillbaka när jag fick se några (gulliga) getter i en gränd. Var ju bara tvungen att stanna och titta ^^.  


   Så gick vi över till andra sidan gatan och gick lite till. Där hänger stora flådda köttstycken upphängda och droppade fortfarande blod! Men vi fortsatte iaf (kanske mot bättre vetande) och gick tills vi fick se Hurghadas baksida. En stor "dumpningsplats", som jag med fotade:


Men iaf, där mitt i den stora dumpningshögen ligger en GETFOT! Så jag kan iaf säga en sak, nu när vi snart ska gå till middagen kommer nog inte jag att äta av den vanligtvis så underbara köttgrytan! Det klarar jag bara inte av känner jag :-D


För övrigt ska vi testa stranden utan solskyddsfaktor imorgon, säkert dumt men ett måste ju :-P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0