Reseberättelse Fredag 2/1

Ca.10.30

Sitter på planet just nu och måste säga att det verkligen är TRIST! Vi har vart uppe i luften alldeles för länge och jag har redan lyckats läsa ut en av två böcker som jag skulle ha med mig på resan. Så går det när man tar med sig pocketböcker på bara 300 sidor. Skulle packat ner de i den stora väskan istället. Fast då hade ju flugresan vart ännu värre iofs.


Vi vaknade 03.30 imorse - inte skönt, fast det innebär också att vi gick och la oss 21 igår men dagen innan en resa är det ju alltid svårt att sova. Låg faktiskt vaken större delen av natten så mina ögon svider ganska mycket just nu. Fast man ska inte gnälla på semestern.

   Vi åkte från Borås klockan 04.00 men ändå kändes det som att vi kom på planet relativt snabbt. Det blev lite tid att spana in tax freen på Landvetter men jag är verkligen förvånad över att det gick så snabbt och enkelt att komma på planet.


Nu känns det som att det var en ganska så dum idé att inte beställa flygmat. Det luktar supergott här inne! Jag har i alla fall lyckats "smuggla" in ett äpple på planet men min Cola och Nicklas festis fick vi dricka upp och sen kasta innan vi gick igenom tullen.


När planet startade kände jag inte alls av tryckförändringarna i öronen men däremot trodde jag att huvudet skulle sprängas!!! Skumt för det har aldrig hänt förut! Det gick i alla fall ganska så snabbt över.


Ca 12.30

Gud, vi har verkligen fått sämsta platserna på planet. Längst bak och vid toaletterna vilket kan vara ganska bra. MEN, vi sitter längst ut och på var sin sida om mittgången... Det är 3 platser i varje rad så jag sitter bredvid ett äldre par, 50+, och Nicklas sitter bredvid ett yngre par.

   Så vi fick inte sitta bredvid varandra och inte vid ett fönster. Ibland drar man helt enkelt kortaste stråt. Stackars Nicklas är ju dessutom alldeles för lång så han försöker ha sina ben ute i mittgången men det går inte heller så bra för alla människor ska ju på toa hela tiden och bara stöter emot hans ben!


Aja, det var allt för nu. Nu börjar vi nämligen närma oss så jag ska sitta och titta ut genom fönstret och kolla om jag får syn på något roligt. Om bara inte gubben som har fönsterplatsen hade böjt sig fram så mycket - Suck!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0