Reseberättelse Lördag 3/1

Ca 10.45

Nu har man kommit tillbaka från ett infomöte de hade i närheten av receptionen. Där fick vi lära oss att den egyptiska magsjukan bara var skrock. Om man blir sjuk är det antagligen för att man har hanterat pengarna på fel sätt! Maten ska vara fantastisk här nere och det Nicklas och jag sett hittills vad det gäller maten så stämmer ju det verkligen! Vi fick också information om utflykterna och allt sådant som erbjöds! Tror den här semestern blir riktigt bra, särskilt nu när jag kan sluta oroa mig för magsjuka hela tiden!


Ca 11.30

Middagen igår var verkligen fantastico men wow! Även frukosten var riktigt great! Det fanns verkligen allt att välja på, en konstig sak bara - filmjölken var varm! För övrigt så ligger jag på stranden och skriver det här ^^. Det är gratis solstolar och en av de riktigt bra sakerna är att alla stränder i Egypten är avskärmade så ingen främling kan komma in på hotellet eller ner till stranden! Verkar inte alls som något problem att lämna värdesaker på solstolarna när man badar, dels kommer ingen främling in och det går omkring vakter på stranden iaf så... Bara att gå och bada och inte oroa sig!

   De har även ett smart towelcard system här så det är bara att hämta ett nytt, stort, rent och torrt badlakan varje dag. Om man inte tappar kortet bara, då får man betala 50 LE, det är 50 egyptiska pund ca 75 svenska kronor. Nej nu ska jag ner i Röda Havet, hur många andra kan skryta med att de badat den 3:e januari ^^

...

Fy fan, det var kallt! Eller nja det var knappast kallt eftersom det är mellan 20- 23 grader men det kändes kallt!


Ca 22.00

Shit vad lurade vi precis blev! Skulle bara ut och se stan lite på eftermiddagen. Vi lyckades nobba en massa försäljare men tillsist så började en man snacka en massa med oss men vi ville ju inte vara oartiga liksom så vi följde med till hans butik. STORT MISSTAG!

   Han bjöd på te/thé och höll på och vi kom verkligen inte där ifrån! Så vi tänkte att vi skulle köpa något av honom bara för att komma iväg! Dock är man ju inte alls van vid att pruta första dagen så det slutade en smula illa. Det blev en väska, en ask och en sjal (som jag fick som gåva tydligen) och vi kom överens att få det för 75 LE men så fick vi ingen växel på vår 100 så han bara tog allt! Alltså gjorde vi av med 150 sek bara för det. Aja inget att göra åt helt enkelt!

Jag i min "fina sjal"


Kommentarer
Postat av: Carin

Men en sån grej måste ju ändå vara ganska kul att ha sen ^^

2009-01-28 @ 20:46:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0