23/2 Carin och Tette och dryckeskatastrofen!

Har haft en helkul kväll med Carin. För övrigt så ligger hon på min soffa just nu ^^. Blev lite senare än planerat så CC får helt enkelt sova på soffan. Ingen förtjänar att GÅ hem denna mörka måndagsnatt. Det knäppaste som hände denna kvällen? Säkert att ni vill veta :-P

Jag hade ingenting (dvs: ingen läsk eller saft) att dricka utan alkohol och vi skulle ju INTE ha vinkväll så... Efter lite letande inne i köksskåpet lyckades jag dock hitta en citron dryck (2,0) som jag fick av min farmor när hon vart på en marknad i november tror jag. Det stod på flaskan att den skulle serveras väld kyld så jag stoppade den i frysen ett tag.

Problemet:
Jag (eller egentligen VI, för CC påminde mig inte) glömde ta fram den ur frysen igen så när vi satt och tittade på Lilla Sjöjungfrun 3 kom vi helt plötsligt på att vi var törstiga... jag öppnade frysen och upptäckte att det hade läckt lite från flaskan men inte så det var en katastrof. Men det jobbiga blev att all drycken fryst till IS. Och när en dryck med kolsyra i fryser till is blir det en läckande KATASTROF när det tinar! Det vet jag nu!!! Det bara rann och bubblade ur hela flaskan!!! Men det var riktigt gott i alla fall :-D
Tack för god citrondryck farmor ^^

Kvällen klockrenaste kommentar:
T: Då får den stå här och coola ner sig lite
C: Bättre om den tinar upp annars kanske

Den förädiska drycken (som läckte över HELA mitt kök)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0